منظور از فالوور ارگانیک و طبیعی اینستاگرام ؟ این فالوور ها چه فرقی با فالوور فیک میکنند ؟ چه تاثیری روی پیج اینستاگرام ما دارند ؟ آیا فعال اند؟ آیا لایک میکنند ؟ آیا ریزش دارند ؟ آیا ایرانی هستند یا خارجی ؟ پاسخ همه این سوال ها رو در ادامه با هم بررسی میکنیم …
اما به صورت مقدمه طوری [!!!] توضیحی بدیم خدمت شما کاربرای محترم و عزیز ، درباره سرویس خرید فالوور واقعی و یا ارگانیک ! یک خدمت جدید و بسیار بسیار ارزشمند از آنلی مارکت !
این فالوور ها با معرفی پیج شما به سایر کاربران بدست می آید . برای مثال اگر شما ۵۰۰ فالوور ارگانیک و واقعی سفارش دهید ، پیج شما توسط تیم ما آنقدر به افراد گوناگون معرفی خواهد شد تا تعداد افرادی که از بین آنها پیج شما را فالو میکنند به ۵۰۰ نفر برسد !
نکته بسیار مثبتی که وجود دارد این است که این افراد با انتخاب و تصمیم خود صفحه شما را فالو کرده اند و ماندگاری این افراد در پیج اینستاگرام شما بسیار بالاست ( البته با توجه به محتوی پیج ، همیشه و تاکید میکنم همیشه [!!] یک ریزش طبیعی و ناچیز وجود دارد که کاملا منطقی است! )
دلسوزانه خدمتتون عرض میکنم ، اگر قصد دارید تا برای افزایش فالوور اینستاگرام هزینه کنید ، این نوع فالوور ارگانیک ، بهترین نوع فالوور در مارکت خدمات جانبی اینستاگرام می باشد ! در ادامه به توضیحات بیشتری در رابطه با این نوع فالوور می پردازیم ..
این روزها بسیاری از کاربران شبکه مجازی اینستاگرام ، به دنبال فالوور های فیک هستند تا صرفا و فقط تعداد دنبال کنندگان صفحه خودشون رو افزایش دهند . این فالوور ها در نگاه اول به دلیل ارزان بودن و سرعت انجام بالایی که دارند ، خیلی محبوب و جالب به نظر میان! ولی در حقیقت مثل یک غده سرطانی میمونن و جلوی رشد صفحه شما رو میگیرند ! فالوور های فیک باعث میشن تا بسیاری از پست هایتان توسط سایر دنبال کنندگان حقیقی و واقعی شما دیده نشود چون الگوریتم اینستا به گونه ایست که یک پست را از همه جهات می سنجد و با توجه به یک سری فاکتور ، آنرا به فالوئر های شما نمایش می دهد . اینستاگرام پست شما را بررسی میکند و اگر مشارکت فالوور ها با آن پست نسبت به میزان فالوور هایتان همخوانی نداشته باشد آن پست را در معرض دید بسیاری از دنبال کنندگان قرار نخواهد داد !
بنابراین خرید فالوور فیک نه تنها سودی برای پیج شما ندارد بلکه باعث می شود به کندی رشد کنید . به همین دلیل آنلی مارکت به هیچ وجه خرید فالوور فیک را پیشنهاد نمیدهد ! پس اگر به دنبال رشد صفحه اینستاگرامی خود هستید (نه صرفا بالا بردن تعداد فالوورها) ، هرگز از فالوور فیک استفاده نکنید ! پیشنهاد فالونیک برای شما عزیزان ، خرید فالوور ارگانیک و طبیعی است !
همان طور که خدمتتون عارض شدم این فالوور ها افراد حقیقی هستند که با انتخاب خود پیج شما رو فالو کرده اند و به طبع با فالوور فیک یا فالوور های نوع دیگر (روش های ادد اجباری و پاپ اپ و این داستانا ..) تفاوت دارند . فعالیت این فالوئر ها بستگی به محتوی و مضمون صفحه اینستاگرام شما دارد و همان طور که امکان این وجود دارد که آنها مخاطب همیشگی پیج شما شوند این امکان نیز وجود دارد که شمارا پسند نکنند و آن دکمه زیبای آنفالو را لمس کنند و دکمه خداحافظیتون رو برای همیشه بزنند !
بنابراین رفتار این فالوئر ها و اینکه فعالیت کنند یا خیر ، لایک کنند یا خیر ، کامنت بزارند یا خیر ، بمونند یا آنفالو کنند و .. تمام این رفتار ها تماما بستگی به پست های درون پیج شما و فعالیت شما دارد ! شما می توانید با یک استراتژی هوشمندانه و فعالیت مستمر و سودمند ، این فالوور های را به مخاطبین ارزشمند پیج خود تبدیل کنید !
روشی که تیم آنلی مارکت با آن به جمع آوری فالوور برای پیج شما می پردازد ، وابسته به خود اینستاگرام است و کلا توسط خود اینستاگرام انجام می شود و به طبع نمیشود ملیت فالوور ها را انتخاب کرد چرا که در این روش اینستاگرام پیج شما را به افراد گوناگون در همه جای دنیا و از ملیت های گوناگون معرفی خواهد کرد و آنها با میل و علاقه خود پیج شما را دنبال یا به اصطلاح فالو میکنند ! به همین دلیل ملیت این فالوور ها اصلا مشخص نیست و البته که بین آنها درصدی هم فالوور ایرانی وجود دارد !
اول از همه باید بگویم اگر پیج شما ۵۰۰۰۰۰ فالوور حقیقی و ارگانیک (از قبل) هم داشته باشد که از ابتدا پیج شما را دنبال می کرده اند ، اگر شما مدتی فعالیت نداشته باشید یا پست هایی قرار دهید که کیفیت لازم را نداشته باشند و مورد پسند مخاطبینتان قرار نگیرد به احتمال خیلی قوی از دنبال کردن شما دست می کشند و صفحه شما را ترک میکنند و پیج شما دچار ریزش فالوور می شود ! پس فکر میکنم متوجه شده باشید که برای ماندگاری فالوور ها و عدم ریزش اونها باید چکار کنید ؟ باید فعالیت مثبت و مستمر داشته باشید . اگر این طور باشد آنلی مارکت این قول را به شما می دهد که بهترین بازدهی را از این فالوور ها بدست بیاورید !
پس مثل فالوور های فیک ریزش
نداره یعنی ؟
در کل جواب این سوال که آیا ریزش دارند یا خیر این است
که خیر ! به خودی خود اصلا ریزش ندارند ! به دلیل اینکه دلیل ریزش فالوور های فیک
این است که اینستاگرام با شناسایی فالوور های فیک و توجه به عدم فعالیت اونها (و
برخی فاکتور های دیگر اینستا که از اون برای شناسایی فالوور های غیرفعال و بی هویت
استفاده میکنه) اقدام به از بین بردن و پاک کردن این اکانت ها میکنه و به اصطلاح
آن پیج دچار ریزش فالوور شده ! ولی در این روش چون اولا توسط خود اینستاگرام انجام
میشه دوما فالوور ها واقعی هستند و هویت دارند ، این امکان که اینستاگرام آنها را
از صفحه شما پاک کند تقریبا صفر است !
تاثیر بسیار مثبت فالوور های واقعی یا به اصطلاح ارگانیک برای پیج شما غیر قابل انکار است و همه ما میدانیم که فالوور های طبیعی که دنبال کنندگان حقیقی پیج ما می باشند چقدر برای رشد کسب و کار و در کل رشد پیج اینستاگرام ما مفید و ارزشمند است ! حالا سوال این است چرا ؟ چرا فالوور های ارگانیک تاثیر مثبت روی پیجتان دارد ؟
بزارید اینجوری بگم : تاثیری که یک فالوور واقعی و فعال روی پیج شما میگذارد صد برابر بیشتر است از تاثیر هزاران فالوور فیک یا غیر فعال . که یا مخاطب پیج شما نیستند و صفحه شما را ترک میکنند ، یا از روش های ادد اجباری و غیره وارد پیج شما شده اند که در آن صورت اگر هم صفحه شما را آنفالو نکنند باز به صورت جدی مخاطب شما نیستند و احتمال مشارکت آنها با پست های شما ضعیف می باشد و نرخ مشارکت را برای پست های شما پایین میاورند ! در نتیجه فاجعه ای که رخ می دهد این است که پست های ارسالی شما به تعداد کثیری از دنبال کنندگان اصلی شما نمایش داده نمی شود (یا در اولویت نمایش قرار نمیگیرد) ! و این یعنی نابودی صفحه کسب و کار شما !
پس نتیجه میگیریم حتی صد عدد از این فالوور های ارگانیک می تواند تاثیر مثبت بسیار بسیار زیادی بر صفحه اینستاگرام شما بگذارد .. زیرا حتی اگر این فالوئر ها در بدبینانه ترین حالت لایک نکنند و یا کامنت نگذارند ولی پست ها برای ایشان نمایش داده می شود و با هر بار بازدید توسط ایشان ، یک و به آن پست تعلق میگیرد که تاثیر خیلی زیادی برای به نمایش درآمدن آن پست در اکسپلور اینستاگرام دارد !
ماسک تنفسی ۳ لایه پرستاری یکی از بهترین ماسک های سه لایه کش دار است. یکی از راهکارهایی که می توانیم، از شیوع ویروس و بیماری ها جلوگیری کنیم ، استفاده از ماسک می باشد. تمامی افراد جامعه از کارمند،کارگران و خصوصا پرستاران از جمله افرادی هستند، که به جهت شغلشان به صورت مداوم با بیماران، انواع ویروس ها و آلودگی ها در تماس هستند و مرتبا در خطر ابتلا به عفونت و ویروس می باشند که چنین افرادی در هر شرایطی ملزم به استفاده از ماسک هستند.
مشخصات فنی :
· این ماسک ها به صورت سه لایه هستند.
· لایه داخلی این ماسک از پارچه بدون بافت و لطیف اسپان باند است که روی صورت و جلوی دهان و بینی قرار می گیرد.
· جنس پارچه ماسک به گونه ای است که ایجاد حساسیت و التهاب نمی کند و بسیار سبک و نرم است.
· لایه داخلی یا همان لایه وسطی این ماسک از پارچه بدون بافت ملت بلون است که به عنوان فیلتر ماسک محسوب میشود که از نفوذ باکتری ها و عوامل آلاینده محیطی جلوگیری میکند.
· پارچه بیرونی این ماسک ها نیز از پارچه اسپان باند است.
· ماسک تنفسی ۳ لایه پرستاری به وسیله دستگاه های اتوماتیک و حرفه ای وبدون دخالت دست ساخته شده است.
· نوع دوخت و اتصال لایه ها به یکدیگر در این ماسک از نوع پرسی می باشد که به جهت پیشگیری از ویروس های خطرناک است.
· در قسمت فوقانی ماسک از یک فیکسچر یا همان گیره بینی نرم و انعطاف پذیر برای تنظیم ماسک روی صورت استفاده شده که به جهت مسدود کردن باعث حفاظت بیشتر ماسک در برابر انتقال باکتری ها، ویروس ها و آلاینده های محیطی استفاده شده است.
· این ماسک از دو کش ساده برای اتصال ماسک به پشت گوش استفاده شده است که کشسانی خیلی مناسب و استاندارد را دارد که به راحتی می توان با استفاده از این دو قطعه کش ساده ماسک را روی صورت و جلوی دهان و بینی خود ثابت نگاه دارید.
پرسش های رایج در مورد ماسک سه لایه کش دار :
ماسک سه لایه کش دار که بعضا در بازار با نام هایی چون ماسک پرستاری نیز عرضه و فروخته می شود عموما یکی است. البته دقت داشته باشید که ممکن است برخی مراکز ماسک سه لایه ای به شما عرضه کنند که موارد استاندارد زیادی در آن رعایت نشده باشد. مثلا این که دوخت دستی داشته باشد. یا این که گیره بینی نداشته باشد. ماسک پرستاری باید استانداردهای لازم را داشته باشد. ماسک سه لایه کش دار با داشتن ویژگی هایی که در توضیحات نیز عنوان شده است در واقع همان ماسک پرستاری است.
حشره ساس BUG چیست ؟
این راسته دارای خانواده ها و گونه های متعددی است.بسیاری از این حشرات که در فارسی به نام سن خوانده می شوند، آفات گیاهان زراعی و باغی بوده و گونه معروف سن گندم که از آفات مهم گندم و جو در کشور ایران است، جزء همین راسته می باشد. تعداد زیادی از این حشرات نیز شکارچی و حشره خوار هستند. دو خانواده از ساس ها دارای انواع مهم از نظر پزشکی و بهداشتی هستند که به اختصار راجع به آنها بحث می شود.
ساس های تختخواب Bed bugs خانواده Cimicidea
دو گونه از این خانواده به نام ساس تختخواب معروف هستند. گونه اول به نام cimex lectularius دارای پراکندگی وسیعی در مناطق معتدله و سردسیر است و گونه دوم به نام c.hemipterus به ساس هندی یا ساس مناطق حاره معروف است.
(مختص مناطق حاره و گرمسیر مانند مناطق جنوب ایران) این دو گونه از نظر مرفولوژی و بیولوژی بسیار مشابه هستند.
الف- مرفولوژی (شکل ساس ) :
عکس ساس
عکس ساس
حشراتی هستند به رنگ نارنجی تا قهوه ای که در سطح پشتی شکم پهن بوده و پهلوهای باریکی دارند.در قسمت سر دارای یک جفت شاخک چهاربندی باریک و یک جفت چشم مرکب برجسته هستند. قطعات دهانی از تیپ زننده و شامل یک خرطوم بلند و مفصلی و حاوی چهار آرواره ی سوزنی شکل در جلوی سر بوده که تا زیر سینه امتداد پیدا می کند.بند اول سینه بخصوص در سطح پشتی رشد زیادی دارد. و تا حدی دو طرف سر را می پوشاند. بندهای دوم و سوم سینه کوچکترند.
آیا ساس بال دارد ؟ در این حشرات بال وجود ندارد و تنها دو زایده فلس مانند ظریف و غشایی که آثار بالهای حشره است در پشت سینه وجود دارد. شکم بیضی و دارای 8 بند مشخص و ساده است که در ساس نر باریکتر و در ساس ماده پهن تر است. انتهای شکم نرها مجهز به یک عضو تناسلی خمیده penis و نسبتاً باریک است. در سطح شکم ساس ماده یک شیار کوچک و برآمده در سمت چپ بند چهارم شکم وجود دارد. که محل دریافت و نگهداری اسپرم است و اندام برلس نام دارد.
ب- بیولوژی (ویژگی ها و رفتار ساس ):
این ساس ها از نظر بیولوژی دارای دگردیسی ساده بوده و در تمام مراحل زندگی خونخوار هستند. ساس ها حشراتی شب فعال nucturnal بوده و روزها در محل هایی مثل درز وسایل چوبی ، پشت قاب عکسها ، شکاف دیوارها و کاغذ دیواری و لابه لای رختخوابها مخفی می شوند. با تاریک شدن محل از مخفیگاه خود خارج و به کمک عواملی مثل بوی میزبان و co2 ناشی از تنفس به سمت انسان جلب و در سطح بدن مستقر شده و اقدام به خونخواری می کنند. و این عوامل دلیلی بر این هستند که ساس در خانه ممکن است فقط به یک نفر حمله کند.
ساس به ندرت روی پوست برهنه قرار گرفته و غالباً خونخواری خود را از روی لباس یا ملافه انجام می دهد.مشاهده لکه تیره مدفوع ساس روی لباس و ملافه از علایم ساس است.مدت خونخواری 10 تا 15 دقیقه بوده و معمولاً در این مدت یا ناراحتی چندانی احساس نمی شود ولی کمی پس از ترک بدن، محل گزش ملتهب و شدیداً خارش دار خواهد شد.
عکس ساس نر و ماده و تخم ساس
تصویعکس ساس نر و ساس ماده
تصویر تخم ساس و سمپاشی ساس
ساس ها چند برابر وزن بدن خود خون می خورند ، سپس میزبان را ترک کرده و مجدداً مخفی می شوند. نمف ساس برای هر بار پوست اندازی حداقل به یک نوبت خونخواری نیاز دارد. ساس های ماده تخمهای خود را به تعداد زیاد در محل اختفای خود قرار می دهند. تخمها در شرایط مناسب پس از یک تا دو هفته باز می شوند. دوره نمفی که شامل پنج مرحله است چند ماه طول می کشد. ساسها مقاومت زیادی به گرسنگی داشته و بدون خونخواری ماهها زنده می مانند. در صورت عدم دسترسی به انسان، ساس از حیوانات اهلی، جوندگان و پرندگان اهلی نیز خونخواری می کنند ولی در شرایط عادی همیشه انسان را جهت خونخواری ترجیح می دهند.
عمر ساس چقدر است ؟ طول عمر ساس بین 2 تا 4 سال است.
سیکل زندگی ساس
ج - اهمیت پزشکی
تشخیص ساس :
*زخم های محل گزش پاپولهای سفتی بوده که از یکدیگر فاصله کمی داشته و دوتادوتا یا سه تا سه تا با هم ظاهر میشوند. شکل خوشه ای گزش ها در تمایز گذاشتن بین زخم ها با گزش سایر حشرات مهم است.
*دیدن ساس (مرده یا زنده) در محل خواب
* رد خون در روی ملحفه ها و مخفی گاههای ساسها
*روشن کردن ناگهانی برق در شب و مشاهده ساس ها
*جستجو در لابلای درزها و شکاف ها
*استفاده از جارو برقی میتواند مفید باشد به شرط اینکه از کیسه یکبار مصرف استفاده شود و در نهایت کیسه سوزانده یا جوشانده شود در صورتی که کیسه یکبار مصرف در دسترس نباشد. کیسه را فوراَ بعد از جاروکشی بجوشانید.
ساس ها به طور طبیعی ناقل هیچیک از بیماریهای انسانی نیستند ولی در شرایط آزمایشگاهی قادر به حفظ بعضی از عوامل بیماریزا برای چندین روز می باشند.
گزش ساس ها به خصوص برای افراد حساس می تواند باعث ایجاد عوارض پوستی و آلرژیک قابل توجه شود.
اولین تماس با ساس ممکن است همراه با واکنشهای جزیی و یا حتی بدون واکنش پوستی باشد.
تکرار گزش و تماس های بعدی ممکن است واکنشهای تاخیری شدید و قابل توجهی را در فرد ایجاد کند ولی ادامه چنین وضعیتی باعث ایجاد مصونیت در فرد خواهد شد. تماس های طولانی و تعداد زیاد گزش ممکن است عوارضی مانند کم خونی ، تپش قلب و حتی اختلال در دید را بوجود آورد.
مشکلات بهداشتی ساسها:
ساس تختخواب متهم به انتقال تعداد زیادی از بیماریها شده اند ولی تاکنون موارد ذیل ثابت شده است :
1- ایجاد کم خونی(به علت خونخواری زیاد)
2-حساسیت در افراد حساس. در بعضی افراد ممکن است تاولهای هموراژیک بزرگی به وجود آید. و در بعضی ممکن است قرمزی و ادم مشاهده شود.
3-کم خوابی یا بیخوابی
4-خارش شدید و عفونت های ثانویه
5- بوی بد مکان ساس زده
درمان گزش ساس : محل گزش به علت اینکه ملتهب و خارش دار می شود ،معمولا توسط فرد خارانده می شود و با خراشیدن پوست میکروب ها به محل پوست وارد شده و عفونت ثانویه ایجاد می کنند و محل گزش ساس چرکی می شود
برای درمان گزش ساس ، ساده ترین کار مالیدن محلول آب و نمک به محل زخم هست و باید از خاراندن محل گزش ساس خودداری کرد.در صورت عفونی شدن محل نیش ساس می توان برای درمان گزش ساس از پماد های آنتی باکتریال مثل پماد تتراسایکلین در محل گزش ساس استفاده کرد.
وجود ساس در منازل باعث ایجاد نارحتی روحی و روانی در افراد خانواده می شود و مشاهده شده تعدادی از افرادی که از شرکت ما درخواست سمپاشی ساس می کنند بسیار مضطرب و نگران هستند و گزش های متعدد ساس کیفیت زندگیشان را به شدت کاهش داده است.
همچنین مشاهده شده است در موارد کمی به علت خاراندن محل گزش ایجاد عفونتهای پوستی در محل گزش شده است.
جای نیش ساس
محل گزش ساس
محل گزش ساس
ساس از کجا میاد ؟ ساس یا موجودات دیگر از چیزی بوجود نمی آیند فقط از جایی به جای دیگر منتقل می شوند و در صورت داشتن شرایط مساعد مانند پناهگاه و غذا تکثیر می شوند. ساس ها در غالب موارد از طریق مهمانانی که خانه شان آلوده به ساس هست یا محل کار درگیر ساس بوده است از طریق لباس یا بدنشان منتقل می شوند و در موارد کمی از طریق خرید وسایل پشمی و ابری دست دوم مانند تشک و مبلمان و ... منتقل می شوند.
چون ساس ها فاقد بال هستند و توان جابه جایی مسافت زیادی را ندارند، انتقال آنها به اماکن جدید غالباً به دست انسان و اکثراً همراه وسایل چوبی دست دوم و یا وسایل و ابزار کار افراد ناشناخته صورت می گیرد.
بازرسی و جستجوی چنین وسایلی قبل از ورود به محل جدید به منظور کشف آلودگی احتمالی به ساس بسیار مفید خواهد بود. در صورت آلوده شدن محل به ساس بایستی سمپاشی ساس صورت گیرد.
چند کا فالوور داری؟" یکی از جملههایی که اخیر آن را زیاد میشنویم. یادم هست، تا چند سال پیش مردم برای اینکه اعتبار یک فرد را بسنجند، سؤالاتی از مدرک تحصیلی، میزان درآمد، محل سکونت و...میپرسیدند. اما خیلی جالب است، که امروز تعداد فالوور اینستاگرام هر فرد معیار اعتبار او شده است! حتی گاهی خودمان هم بارها برای اینکه اعتبار یک شخص، برند یا شرکت را بسنجیم، سریع به صفحه اینستاگرامش سر میزنیم، تا ببینیم چند کا فالوور دارد.
اگر قصد راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام را داشته باشید، احتمالا اولین دغدغه خودتان هم افزایش فالوور اینستاگرام است. با اینکه برای فروش در اینستاگرام، لزوما به تعداد بالای فالوور نیاز ندارید، اما بههر حال بالا بودن تعداد آنها، برای موفقیت شما در ابعاد بزرگتر، ضروری است.
افزایش فالوور اینستاگرام، خوب است؛ اما نه به هر بهایی! مثلا اینکه بخواهید فالوور فیک بخرید؛ نه تنها کمکی به شما نمیکند؛ که در آینده شما را بیچاره میکند و نمیتوانید از شر آن خلاص شوید. اما حالا میخواهم، روشهای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را به شما آموزش دهم.
افزایش فالوور واقعی اینستاگرام
از چه راههایی فالوور واقعی در اینستاگرام، جذب کنیم؟
وقتی صحبت از افزایش فالوور میشود، ذهن بسیاری از مخاطبان به سمت فالوور فیک و غیر فعال میرود. چون شرکتهای زیادی این وعده را به مشتری میدهند که مثلا تنها با 100 هزار تومان، به 20 k فالوور میرسی!
در روشهایی که میخواهم بگویم، هیچ کلکی وجود ندارد، قطعا بارها تست و نتیجه خوبی از آن گرفته شده است. اگر شما هم به جای استفاده از ربات و فالوور فیک، به دنبال جذب فالوور واقعی هستید، بدون شک این راهنما به شما کمک خواهد کرد.
1. هدفتان از افزایش فالوور را تعیین کنید
اصلا چرا میخواهید در اینستاگرام فعالیت کنید و مثلا 50 کا فالوور داشته باشید؟ میخواهید مرجعی برای شرکتتان داشته باشید؟ میخواهید فروش محصولاتتان را افزایش دهید؟ یا اینکه به دنبال برندینگ خودتان هستید؟ احتمالا یکی از اهداف زیر را دارید:
مشخص کردن هدف از افزایش فالوور
برندسازی
افزایش اینگیجمنت و ارتباط با کاربران
افزایش فروش در اینستاگرام
هدایت ترافیک به وب سایت
فرهنگ سازی برای یک محصول جدید
هر هدفی داشته باشید، احتمالا نیازمند تعداد بالای فالوور هستید؛ اما روشهایی که برای هر کدام استفاده میکنید، یکی نیست. مثلا اگر میخواهید خودتان را در زمینه طراحی لباس عروس برند کنید، قطعا باید فالوورهای هدفمند و مربوط به محصولتان جذب کنید. یعنی اینکه فالوورهایتان باید عموما خانمهای رنج سنی 20 تا 35 سال باشد. حالا اگر 20 یا 30 هزار فالوور مرد هم داشته باشید، عملا کمکی به شما نمیکند.
یک نکته: البته این افراد شاید در ابتدای کار وجودشان بد هم نباشد؛ چون ظاهرا تعداد فالوورهایتان زیاد دیده میشود. اما بعد از مدتی باید یک فیلتر مشخص در نظر بگیرید. بعد از مدتی مخاطبان نامرتبط مثلا آقایان نیز خودشان بعد از مدت صفحه شما را ترک میکنند. این ریزش فالوور اصلا بد نیست؛ چون در مقابل فالوورهای پیجتان هدفمند شده اند.
ولی مثلا یا اگر یک فروشگاه لوازم دکوری دارید، نیازی نیست فالوورهایتان تا این اندازه هدفمند باشد؛ چون مشتری از هر قشر و جنسیت میتواند باشد.
2. برای فعالیت خود، یک برنامه محتوایی مشخص کنید
درست کردن برنامه محتوایی برای افزایش فالوور
چند روز پیش به یک سالن زیبایی مراجعه کردم. موقع خروج، یک کارت ویزیت به من دادند. در مسیر خانه، سری به صفحه اینستاگرام سالن که آدرسش روی کارت نوشته شده بود، زدم؛ اما چیزی جز تصاویری از سر و کله مشتریان ندیدم.
تمامی محتوای پیج اینستاگرام آنها مربوط به تصویر مشتریانی بود که به آرایشگاه مراجعه کرده بودند. این تصاویر مهارت مجموعه را نشان میداد؛ اما آیا به تنهایی دلیلی برای دنبال کردن آن توسط مشتری است؟
الان دیگر مثل چند سال پیش نیست، که با یک عکس خوش آب و رنگ، فالوور جذب کنید. بلکه علاوه بر آن، باید کپشن مناسب و جذابی هم داشته باشید.
مثلا در همین پیج آرایشگاهی علاوه بر نمونه کارهایتان، این محتوا برایتان فالوور میآورد:
روشهای نگهداری از مو،
جلوگیری از ریزش
بهبود بیماری های پوست و مو
انتخاب استایل مناسب برای هر شخص
و...
حالا که موضوعات کلی محتوا را پیدا کردید، مشخص کنید که بهتر است چه زمانی و با چه محتوایی شروع کنید و پیش بروید. همچنین بهترین زمان انتشار پست یا استوری را طبق مخاطبانتان مشخص کنید.
3. پروفایل خود را بهینه سازی کنید
صفحه پروفایل شما اولین چیزی است که مخاطب قبل از فالو کردن از شما میبیند. و با همین صفحه تصمیم میگیرد که آیا شما را دنبال کند یا نکند. مثلا فرض کنید مخاطب با صفحه پروفایل شما با این مشخصات روبرو میشود: اول که به جای عکس از خودتان، تصویر یک دسته گل نرگس میبیند؛ سپس اسمتان که نوشتهاید: اکبر آقا.. بیوی آن هم که این است: سلطان غم مادر!
شما برای سرگرمی پیج نزدهاید، هدفتان پول درآوردن و کسب اعتبار از اینستاگرام بوده است. پس باید در قدم اول یک پروفایل حرفهای داشته باشید. پروفایلی که مخاطب در همان 3 ثانیه اول متوجه کسب و کار و هدفتان شود. مخاطب با دیدن صفحه شما این سؤالات برایش پیش میآید که: اصلا چرا من باید پیج شما را دنبال کنم؟ دنبال کردن آن چه فایدهای برایم دارد؟
پروفایل شما باید در همان لحظههای اول، جواب این سؤالات را به مخاطب بدهد؛ وگرنه احتمالا شما را دنبال نمیکند.
اینکه در بیوی نوشته باشید ما یک سالن زیبایی حرفهای با فلان مدرک خارجی x، با 20 نفر پرسنل و چند سال سابقه هستیم، اصلا کافی نیست. در مقابل، به او بگویید، که قرار است در این پیج با انواع مدل مو، روشهای مراقبت از مو، مناسبترین استایل و رنگ مو برای شما آشنا شوید.
همچنین اگر سایت یا کانالهای ارتباطی دیگری هم دارید، آن را در پروفایل خود بیاورید. یک نمونه از پروفایل مناسب که همۀ نکات در آن رعایت شده را در تصویر میبینید:
نمونه پروفایل حرفه ای و بهینه برای افزایش فالوور
4. از تعدادی هشتگ مناسب استفاده کنید
استفاده از هشتگ در اینستاگرام، مانند کیورد برای موتورهای جستجو است. گاهی کاربران در اینستاگرام یک کیورد را سرچ میکنند، که اگر این کیورد هشتگ شما باشد و صفحهتان باز باشد، به آن کاربر نشان داده میشوید. پس ممکن است شما را فالو کند. خب حالا چگونه هشتگ گذاری کنیم؟
خیلی خلاصه به شما بگویم، که داشتن تعداد هشتگ زیاد برای پستهایتان، نه تنها خوب نیست، بلکه تأثیر منفی هم دارد. چرا؟ چون برای اینستاگرام اسپم شناخته میشود.
بهترین حالت هشتگ گذاری این است که:
تعدادی هشتگ تخصصی و پرجستجو برای کسب و کار خود پیدا کنید؛ البته نه به این معنا که برای همۀ پستهایتان فقط از این هشتگها استفاده کنید. استفاده از هشتگهای مشابه برای همۀ پستها، اشتباه و اسپم است. شما باید برای هر پست از 2 یا 3 هشتگ تخصصی، به علاوه 5 یا 6 هشتگ متغیر دیگر و مرتبط با پستتان استفاده کنید.
پس:
بهترین تعداد هشتگ برای پست، 7 یا 8 تاست و بیشتر از این ممکن است خطرناک باشد.
برای پستها هشتگهای کاملا مشابه در نظر نگیرید.
5. در کنار اینستاگرام، وب سایت خود را هم داشته باشید
با اینکه اینستاگرام، همین الان 24 میلیون کاربر ایرانی دارد و فضای وسیعی برای فعالیت شماست؛ اما باز هم همۀ مخاطبانی که به دنبالش هستید، آنجا حضور ندارند. پس چگونه باید به آنها دسترسی پیدا کنیم؟
از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل. خواه ناخواه بخشی از مخاطبان شما، به جای استفاده از اینستاگرام، چیزی که میخواهند را در گوگل سرچ میکنند تا به یک سایت برسند. پس این فرصت خوبی است که این افراد را هم جذب و به پیج اینستاگرامتان بکشانید. اتفاقا این افراد نسبت به بقیه، با اعتماد و اشتیاق بیشتری شما را در اینستا خواهند کرد.
اگر بزرگترین فروشگاههای اینترنتی را هم بشناسید، میبینید که ابزار اصلی آنها سایت فروشگاهیشان است و از این طریق افراد را به پیجشان هدایت میکنند.
شاید بگویید، راه اندازی و مدیریت سایت نسبت به اینستاگرام، کار سخت و زمانبری است؛ این حرف تا دو سه سال پیش درست بود! اما الان با وجود سایتساز و فروشگاهسازها میتوانید در کمتر از یک ساعت سایتتان را راه اندازی کنید.
6. محتوای مفید و جذاب منتشر کنید
محتوای جذاب و مفید معمولا از دو جهت باعث افزایش فالوورهایتان میشود:
از طرف فالوورها، به اشتراک گذاشته میشود.
از طرف خود اینستاگرام، به اشتراک گذاشته میشود؛ یعنی همان صفحه اکسپلور.
اگر پست شما به صفحه اکسپلور راه پیدا کند، قطعا افراد زیادی شما را دیده و دنبال میکنند. خب حالا چگونه باید به صفحه اکسپلور بیایید؟
برای رفتن به صفحه اینستاگرام، حدود 100 فاکتور بررسی میشود، که یکی از مهمترین آنها، تعامل کاربران شما با آن پست است (یا همان اینگیجمنت). یعنی باید بتوانید پستی منتشر کنید، که برای فالووهای فعلیتان چالش و تعامل (لایک، کامنت، اشتراک گذاری) ایجاد کند.
اگر مخاطبانتان هدفتان را شناخته باشید، حتما میدانید چه چیزی برای آنها چالش برانگیز است و احتمالا درگیرشان میکند. در ضمن، محتوا که میگوییم منظور تنها متن نیست، ویدئو و عکس هم شامل آن میشود. که اتفاقا محتوای ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ، تأثیر فوقالعادهای در جذب فالوور و به اشتراک گذاری بیشتر دارد.
7. برگزاری مسابقه و چالش، قطعا فالوور شما را افزایش میدهد
برگزاری مسابقه اخیرا بسیار ترند شده و اتفاقا تا الان نتیجه خوبی هم داشته است. بعد از اینکه تعداد فالوورهایتان به حد مناسبی رسید، با ایجاد یک مسابقه یا چالش، جریان تازهای برای جذب بیشتر فالوور راه بیندازید.
مثلا مسابقههای زیادی که بارها آن را در اینستا دیدهاید که در ازای یک جایزه از شما میخواهند چند نفر از دوستانتان را تگ کنید. یا اینکه به ازای یک تخفیف استوری و پستشان را به اشتراک بگذارید. البته بهتر است برای برگزاری مسابقه کمی خلاقیت به خرج دهید و کاری متفاوت انجام دهید. مثلا به جای جایزه نقدی، جلسه مشاوره یا آموزش هدیه دهید.
دو نمونه آن، یکی کمپین تبلیغاتی شرکت دیدوگرام است که در مقابل دنبال کردن تعدادی پیج، جوایز زیادی اهدا کرد؛برگزاری مسابقه دیدوگرام برای افزایش فالوور
و دیگری مسابقههایی است که فروشگاه ویزلند برگزار میکند؛
برگزاری مسابقه ویزلند برای افزایش فالوور
8. به سراغ مخاطب هدفتان بروید
برای پیدا کردن فالوور هدفمند، چند راه وجود دارد:
بررسی هشتگهای مربوط به کسبوکارتان و دنبال کنندگان آنها،
دنبال کنندگان پیجهای رقیب و پیجهای مرتبط،
لایک کنندگان پستهای مرتبط به شما
و...
مخاطبان هدفتان را پیدا کنید و آنها را فالو کنید. با این کار، بقیه پیجهای مرتبط هم شما را پیدا میکنند، یا اینکه خود اینستاگرام آنها را به شما معرفی میکند. بعد از مدتی که تعداد فالوورهایتان به حدی خوبی رسید، میتوانید تعدادی از این پیجها را آنفالو کنید. که البته باید این کار را با دقت انجام دهید؛ اگر بخواهید یکجا انجامش دهید، از طرف اینستاگرام جریمه میشوید.
9. برای افزایش فالوور واقعی تبلیغات کنید
چه قبول کنید و چه نکنید، تبلیغات همواره از بهترین روشها برای افزایش فالوور در اینستاگرام است. مثلا تبلیغ شما از طرف یک اینفلوئنسر یا سلبریتی قطعا فالوورهای شما را تا چندین برابر افزایش میدهد. علاوه بر آن از راههای زیر هم میتوانید تبلیغ شوید:
تبلیغ توسط بلاگرها
تبلیغ در پیجهای بزرگ (با فالوورهای بالا)
تبلیغ در مجلههای اینترنتی در اینستاگرام
البته قبل از اینکه برای این نوع تبلیغات هزینه زیادی صرف کنید، مطمئن شوید که آن فرد یا پیج، به کسب و کار شما مرتبط باشد. مثلا اگر تبلیغ فروشگاه محصولات آرایشی خود را به یک بلاگر حوزه کسب و کار بسپارید، نه تنها پولتان را دور ریختهاید، که حتی ممکن است روی فروشگاهتان تأثیر منفی هم داشته باشد. چون احتمالا عمده مخاطبان آن، آقایان هستند.
علاوه بر آن، در مورد پیجی که میخواهید به آن تبلیغ دهید، کامل تحقیق کنید و گول تعداد بالای فالوور آن را نخورید. از اعتبار پیج و شخص مطمئن شوید و واقعی بودن فالوورها را بررسی کنید. (این کار را از روی محاسبه نرخ تعامل یا engagement rate میتوانید انجام دهید.)
پس قبل از صرف هزینه، این دو فاکتور را بررسی کنید:
ارتباط مخاطبان پیج با فعالیت شما
واقعی بودن و اعتبار پیج
اینستاگرام روز به روز هوشمندتر میشود!
اینستاگرام، از آن چه فکر میکنید باهوشتر و حرفهایتر است. اگر تصور میکنید اینستاگرام تنها یک ماشین است که میتوان آن را دور زد، سخت در اشتباهید! مخصوصا اخیرا که الگوریتمهای جدیدی برای آن ایجاد شده است و همچنان نیز در حال پیشرفت است.
هوش مصنوعی اینستاگرام، به حدی است که کامل متوجه میشود موضوع هر تصویر چیست، شما روی هر پست یا استوری چقدر زمان گذاشتهاید، چه موضوعاتی را دوست دارید، چه افرادی را بیشتر دنبال میکنید و بر اساس آن، همان محتوا و افرادی که میخواهید را به شما نشان میدهد.
اینها را گفتم، که فکر فریب دادن اینستاگرام را از طریق رباتها و روشهای فیک از سرتان بیرون کنید. برای افزایش فالوور، دیگر این روشها جواب نمیدهد و اگر هم بدهد، موقتی است! پس به دنبال راه های افزایش واقعی فالوور باشید. بهانهای هم ندارید؛ ما هر چیزی نیاز دارید را در اختیارتان گذاشتیم.
شما از کدام دستهاید؟ تا حالا از چه روشهایی برای افزایش فالوور استفاده کردهاید؟ از کدام نتیجه گرفتهاید؟ خوشحال میشویم نظرتان را بنویسید، تا با هم تبادل نظر کنیم.
آمارهای جهانی نشان میدهد میزان ابتلای زنان به افسردگی تا دو برابر بیشتر از مردان است. خیلی مهم است که در مورد نشانگان و علائم افسردگی در زنان بدانید. از آن مهمتر، شناخت عواملی است که باعث افسردگی شما میشوند؛ بدین طریق قادر خواهید بود شرایط را تشخیص دهید، به بهترین و مؤثرترین نحو ممکن، افسردگی خود را درمان و از بروز دوبارهی آن پیشگیری کنید.
علائم افسردگی در زنان :
شناخت کافی از علائم افسردگی و عوامل بروز آن، لازمهی درمان افسردگی است. علائم افسردگی در زنان معمولاً شامل یک یا ترکیبی از این موارد است:
- بیعلاقگی : از دست دادن علاقه نسبت به اموری که قبلا از آنها لذت میبردید.
- کاهش انرژی : ممکن است کمبود انرژی داشته باشید و مدام احساس خستگی کنید.
- عدم اعتماد به نفس : داشتن احساس گناه ، ناامیدی و حس ِبی ارزشی.
- عدم تناسب جسمی : تغییر ذائقه و میل به غذا ، افزایش یا کاهش بیرویه وزن.
- اختلال در خواب : بیخوابی یا بدخوابی و یا تغییر درعادتهای خواب.
- عدم تمرکز : دشواری در تمرکز، پراکندگی و بیهدفی در انجام امور.
- تمایل به خودکشی : افکار مربوط به خودکشی و مرگ و ادامه ندادن زندگی.
میتوانید از بهترین مشاوران سایت حال خوب زندگی بهترین راهنمایی ها را بگیرید.
دلایل عمومی افسردگی زنان:
افسردگی نیز ممکن است ناشی از نگرانی های گسترده ای باشد که می تواند بر همه زن ها تاثیر بگذارد.
دلایل دقیق افسردگی به خوبی شناخته شده نیستند، اما احتمالات مشترک، عبارتند از:
اختلال افسردگی شدید با الگوی فصلی که پیش از این به عنوان اختلال عاطفی فصلی شناخته می شد، در هنگام تغییر فصل اتفاق می افتد و در طول زمستان بسیار رایج است.
عدم تعادل در مواد شیمیایی مغز و یا هورمون ها مثل سروتونین یا انتقال دهنده های عصبی.
مشکلات تیروئیدی که باعث ایجاد تغییراتی در هورمون ها می شود
- تنهایی و انزوا
-کمبود حمایت اجتماعی
- تجربه موقعیتهای استرسآور
- سابقهی خانوادگی افسردگی
- مشکلات ازدواج و رابطه
- فشار مالی
- تجربهی تروما یا تجاوز در کودکی
- مصرف مواد مخدر و الکل
- بیکاری یا نداشتن شغل مناسب
- مشکلات سلامتی یا دردهای مزمن
برای آن که احساس بهتری داشته باشید، از موارد زیر پیروی کنید:
1. درمان افسردگی با کمک دیگران
چنانچه کسی در میان نزدیکان و بستگان شما مبتلا به افسردگی مزمن یا خفیف است، میتوانید با روشهای خاصی به کاهش علائم افسردگی در وی کمک کنید.
حمایت عاطفی ، وادار کردن او به صحبت کردن ، خودداری از بیاعتبار کردن گفتههای توهم آلودش و درعوض تلاش برای فهماندن واقعیت به فرد ، تشکیل جمعهای دوستانه و ترتیب دادن برنامههای تفریحی بدون وادار کردن وی به انجام آنها و در نهایت امیدواری دادن برای بهبودی او.
اگر خود شما دچار افسردگی شدهاید بهتر است بعضی کارها را به تنهایی انجام ندهید. شما با گامهای کوچک اما قدرتمند میتوانید در درمان افسردگی به خود کمک کنید. برای درمان افسردگی بهتر است از حمایت دیگران استفاده کنید و لجبازی را کنار بگذارید.
کمک گرفتن از اشخاصی که برای آنها مهم هستید شما را در این مسیر جلو میاندازد. درمان افسردگی به تنهایی کار دشواری است. ممکن است با وجود افسردگی و میل به انزوا درخواست کردن از دیگران دشوار باشد اما این کار قدم بزرگی در درمان افسردگی است. حالات و احساسات خود را با نزدیکترین فرد درمیان بگذارید، اجازه دهید دیگران از آنچه که بر شما گذشته است با خبر شوند. در این صورت میتوانند همراه شما باشند.
2. مدیریت استرس
استرس طولانی مدت باعث تشدید افسردگی در شما میشود. تمام وضعیتهای استرسزا مانند شرایط زندگی ، فشار کاری و رسیدگی به فرزندان را برای خود مشخص کنید و راههایی برای کاهش این مسائل و کنترل استرس خود بیابید. به یاد داشته باشید که مشکلات و فشارهای زندگی همیشه وجود دارند استرس بابت آنها شما را ضعیف میکند و توانایی مقابله با آنها را نیز از شما میگیرد. یوگا در کنترل اضطراب کمک زیادی به شما میکند.
3. انجام فعالیت های لذت بخش
برای درمان افسردگی باید سبک زندگی ملالتآور خود را تغییر دهید. کارهایی انجام دهید که به شما آرامش میبخشند ، راههای کنترل و غلبه بر استرس را یاد بگیرید همچنین فعالیتهای سرگرمکننده را در برنامه روزانه خود قرار دهید. خواب کافی در برطرف کردن کسلی و خستگی شما بسیار موثر است ، پس روی ساعت خواب خود کار کنید.
4. افزایش ارتباطات اجتماعی
شبکههای مجازی راه ارتباطی خوبی برای تعاملات هستند اما هیچگاه جایگزین ملاقاتهای رو در رو نمیشوند. برای سریعتر کردن روند درمان با افرادی که به آنها اعتماد دارید و شنوندهی خوبی هستند در ارتباط باشید. واکنشهای ساده در صحبت رودررو و بروز احساساتتان نقش عظیمی در بهبود افسردگی دارد. بیشتر سعی کنید با افراد مثبتگرا صحبت کنید.
5. هر روز در معرض آفتاب قرار بگیرید
نور آفتاب میتواند به بهبود سطح سرتونین و بهبود خلقوخوی شما کمک کند. سعی کنید هر روز حداقل ۱۵ دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرید. عینک آفتابی خود را بردارید (هرگز مستقیما به خورشید خیره نشوید) و به مقدار لازم از ضدآفتاب استفاده کنید.
هنگام ناهار کمی بیرون قدم بزنید، قهوهی خود را در فضای باز میل کنید یا زمانی را به باغبانی اختصاص دهید.
اگر میخواهید از فواید نور خورشید بیشتر بهرهمند شوید، بیرون از منزل ورزش کنید. در پارک محلهی خود قدم بزنید یا با دوست خود تنیس بازی کنید.
مقدار نور طبیعی منزل و محل کار خود را افزایش دهید. پردهها را کنار بزنید و کنار پنجره بنشینید.
اگر در محلی زندگی میکنید که در فصل زمستان، نور چندانی به شما نمیرسد، از جعبههای نوردرمانی استفاده کنید.
6.افکار منفی را به چالش بکشید
افسردگی میتواند همهچیز و حتی نگاهتان به خود و تصورتان در مورد آینده را در هالهای منفی فرو ببرد. وقتی افکار منفی بر شما غلبه میکند، بهیاد داشته باشید که این یکی از علائم افسردگی شما است و این نگرشهای آزاردهنده و بدبینانه یا اختلال شناختی، چیزی واقعی نیست.
افکار منفی در مقابل بررسیهای شما دوام نمیآورند، اما با وجود این، شکست دادن آنها دشوار است. شما نمیتوانید به خودتان بگویید که “مثبت فکر کن” و از چهارچوب فکری منفی خود رها شوید. اغلب تفکرات منفی بخشی از الگوی فکری دائمی هستند که پیش از آنکه شما متوجه شوید، خودکار میشوند.
زنان تمایل دارند که وقتی افسرده هستند، مدام فکر کنند. آنها میگریند تا فشار عصبی خود را کاهش دهند، تلاش میکنند تا علت افسردگی خود را بیابند یا با دوستانشان در مورد افسردگی صحبت کنند. با این حال، فکر کردن زیاد میتواند افسردگی را حفظ یا حتی بدتر کند. شما باید افکار منفیای را که به سوخت افسردگی شما تبدیل شدهاند بیابید و آنها را با روش تفکر متعادلتری جایگزین کنید.